pill pill pill jag kan inte sitta still

jag har suttit och fixat & trixat med bloggen i säkert 2 timmar nu, jag har nog världens sämta tålamod och har vart nära på att kasta in datan i väggen ett antal gånger iallafall första halvtimmen sen började jag sakta men säkert klura ut mer och mer hur allt funkar. är inte helt nöjd med bloggen än men just nu låter jag den vara som den är men det kanske dyker upp lite förändringar då & då när jag kommer på mer saker. väldigt svårt att fixa sin design här på blogg.se om man inte alls är van vid det (som jag va/är) på min gamla blogg stod det klart och tydligt "bakrundsfärg på rubrik" - så valde man en färg. "rubrik färg" - så valde man en färg. "lägg in bild för header" - så klickade man på ladda upp så va bilden där. and so on här ska man hitta färgkoder som består av bokstäver och siffror, man ska först ladda upp en bild och sen placera ut den rätt i stilmallen, man ska hitta vart rubrikerna och menyn är för att ändra färg och textsnitt osv. visst nu fattar jag, men när man först kommer in och det enda man ser är en massa siffror och text lovar att det är rena japanskan (iallafall för mig) sen ska man klura ut vad som är vad, det har tatt ett x-antal timmar för mig att få bloggen som den är kan jag lova. men tacka gudarna att jag äntligen är nästan klar! sen blir det ju inte alls lika svårt att fixa nästa gång man ska göra det, för man lär ju sig mer och mer varje gång.

ytterst lite av japanskan som man ska fixa med.
bild från google.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Va fin du har gjort bloggen gumman! Jag har inte "lärt mig japanskan" ännu ;D Vi kanske kan ta en bloggdejt någon dag så kan du hjälpa mig att lära mig? ^^ Puss!

2012-01-23 @ 08:46:33
URL: http://johannawesterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0