förstöra eller dra ut?

har ni börjat baka/äta pepparkakor & lussebullar hemma?
igår frågade min underbara vän hannah mig om vi skulle
hem till mig & mikael efter att vi hade vart hos farmor och bara lussebullar..
jag svarade bara ”nej nej nej!”
jag tänker absolut inte baka nått som har med julen att göra innan iallafall första advent..
jag vet att det är nästa helg men kan man inte hålla sig?
& varför börjar man sälja julmust i oktober månad – det förstör ju allt
så sa mikael (min kille) till mig igår när han satt & drack sin julmust
”varför dricker du bara inte, du förlänger ju bara julen..
börjar man dricka julmust tidigt så håller julen sig bara i längre”
neeeej – det förstör ju allt då kan man ju lika gärna sälja julmust året om.
julmust/påskmust ska drickas just vid påsk & vid julen.
sen för ca 2 veckor sen när jag va ute och promenerade där jag bor
så ser jag nått blinka & ha sig på en balkong kollar upp och va står inte där?
jo en plastjulgran med alla möjliga discolampor
snacka om att förstöra det där med julkänsla..
jag tänker inte smaka en droppe julmust eller äta en smula pepparkaka/lussebulle
förens som sagt iallafall första advent
då det är dags att börja sätta upp ljusstakar
men när det väl är dags, fy va jag ska baka & äta

bild tagen från google
julknslaa_113917794


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0